Bland bedbugs, pints och sydeuropeer

Bor för tillfället I ett flatshare I Camden, så nära koko att jag praktiskt taget kan kika på de små fulla liven ifrån sängen. Det är 3 andra rum I vår lägenhet, där det mest bor sydeuropeer, vi har ett relativt fräscht kök som vi faktiskt kan sitta och äta i (!) och så har vi en liten “terass”som alltid luktar korv.  Current roach-count för lägenheten tror jag är 3 levande och 4 döda (tappat räkningen). Har även bedbugs (YES) vilket är typ bland det värsta jag vart med om; Hej vakna upp med 10-15 ENORMA myggbett på benen, underbart är vad det är. Nej här ska vi inte bo länge (läs förhoppningsvis) men pga ekonomiska trubbel stannar vi iaf tills alla fått jobb.

 

På tal om jobb då, har gått på en del intervjuer… Har en till imorgon som är kundtjänst för någon fotosida (fingerscrossed) dock skulle man jobba typ onsdag-lördag?? I mean seriously WHY? Har även vart på en intervju/test för speltestare vilket jag var ”succesfull” på så ska typ få komma på en till intervju där. Astrid tackar om hon kan få betalt för att spela supermario.

 

Försöker få pengarna att räcka så långt som möjligt vilket leder till att jag äter havregrynsgröt till frukost och antingen couscous/nudlar till middag, jag vägrar att laga mat tänker bara koka vatten- deal? Ligger också en 99p store och en LIDL rakt över gatan vilket underlättar.  4 paket nudlar = 99pence + 1 stort paket havregryn = 99 pence.

 

Längtar tills jag fått ett jobb, vill få lön och kunna spendeeera (obs inte spara). Planen är att när jag väl får jobb ska jag 1. Köpa en helt ny outfit (mvh modebloggaren) 2. Äta en galet stor charkuteri tallrik + vitlöksbröd och dricka kopiösa mängder gott vin på ngn restaurang. Längtar…

 

Jag har även ; vart på bio och sett Tinker Tailor Solider Spy – bra film lite förvirrande men snygga män, druckit strongbow i regentspark, ätit Cadbury, klappat en hund med rolig kroppsform, bevittnat ett hundslagsmål, lyssnat på westlife, hört cirka 10 000 sirener varje dygn, köpt strumpbyxor på primark, pratat om pokemon med främlingar, varit på IKEA, försökt förklara ordet lagom för främlingar med hjälp av pokemon referenser, färgat håret, köpt en ny cool hårborste I chockrosa plast, suttit på pubar, skrattat åt den norska översättningen av HarryP (ex. när harry svalde gullsnoppen), smält bort i kollektivtrafiken pga 30 graders värme, besökt Platform 9 ¾,  ätit scones, blivit kallad rihanna igen- undrar om det är pga mitt hår eller min swagger?, taggat inför shark night 3D, drömt om rymdfilmer med hajar, sett följande kändisar ; Evanna Lynch (LUNA FFS), Orlando Bloom, Chris från skins och bästa Bill Nighy, ätit gröt och börjat planera min psykologiska krigsföring emot våra flatmates.

One comment

Leave a Reply

