Hemma

click image for source

Ibland när saknaden utav hemma känns lite för stor så hjälper det om man tänker på allt man ska göra när man kommer hem i sommar. Som att jag ska sitta på en uteservering i ett sommarvarmt stockholm med mina finaste personer och ta igen för all tid som vi har missat. Hämta min lillebror från dagis och sedan leka tiger med honom i trädgården tills vi tröttnar (läs aldrig). Läsa fantomen tidningar från 70-talet  i solen. Bada i alla kalla hav och oljiga insjöar jag kan hitta. äta varmkorv på väg hem på natten. Bjuda över folk på Harry Potter marathon i min (!) lägenhet. Ha picknick. Sola i humlegården en hel dag. Hoppa på tåget till Oslo och hänga med världensbästa. Ta båten till Visby och leka att man är på charterresa. Förhoppningsvis äta massor utav grillat i pappas trädgård. Gå på kräftskiva. Umgås med Mami. Gå till melanders och äta deras sinnesjuktgoda skagentoast. Gå på grönalund. Fira midsommar (oslo/sthlm?). Plus allt annat och lite till…

2 comments

Leave a Reply

